Kundtjänsthelvetet

Att ringa till en kundtjänst av vilket slag det än må vara är väl ytterst sällan tillfredsställande (i synnerhet inte när det gäller statliga verk & myndigheter men det är en annan diskussion), personligen tycker jag att i stort sett alla kundtjänster sköts fruktansvärt dåligt & alltid är gravt underbemannade. Det är inte sällan man får stå i kö för att få stå i kö! & vissa bara spelar upp en röst som ber en ringa upp senare & bryter sedan samtalet!
Det finns dock de ställen där man får knappa in sitt telefonnummer sedan blir man uppringd när de har tid, vilket iofs är en god idé eftersom man då slipper sitta vänta & lyssna på massa skit (signaler, en röst som gör reklam, musik, en röst som säger tack för man väntar, signaler...) men man måste ju då hålla sig vid telefonen & slänga sig på luren så fort det ringer. Men ändå - framsteg.
En sak som dock stör mig mer än något annat är när man ringer en kundtjänst & en röst ber en knappa in sitt telefonnummer/personnummer/kundnummer "för att kunna ge dig snabbare service". BULLSHIT!! Eftersom när man väl kommer fram en telefonist finns ALDRIG NÅGONSIN numret kvar & de har ingen aaaning om vem man är eller varför man ringt (trots att man knapprat sig fram genom 7 olika menyer för att ange vad man har för ärende). Likväl ombedes man gång på gång på gång på gång ange sitt nummer "för att få snabbare service". För att förhala telefonkötiden anser jag!! Stör mig fruuktansvärt!! Seriously.

Kommentarer
Postat av: M

Vart i hela fridens namn har du ringt???

Postat av: Zirqon

Telia, Telenor, La Redoute, Vårdcentralen, you name it....

2009-01-12 @ 12:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback