Även servicebranschen har sina gränser, tro det eller ej

Tysk kvinna ~40: "In Germany, you don't have to wear bathingclothes in pools. How is it here?"
Eh..ok..sommargäster är av varierande slag....
Vet att jag gnällt om detta innan, men de gäster som bor på sommaren & helger är verkligen fruktansvärt jobbiga!! Pensionärer i synnerhet.
Man får öva på sitt tålamod & sin självbehärskning de må ja säga! Men det finns ändå en gräns för vad man står ut med....
Bland det  värsta är folk som ringer & ber om telefonnummer, fine om det är ett annat hotell inom vår kedja, den servicen har vi ändå, men när dom frågar efter nummer till konkurrenter, eller helt andra nummer typ Växjö Kommun eller nåt. Tror du att vi är nån jäkla nummerupplysning eller??
Hotell anses tydligen som en allmänn serviceinrättning, dit vemsomhelst kan ringa/komma & få/få veta precis vadsomhelst, utan att betala ett ruttet korvöre naturligtvis! Man behöver självklart inte vara trevlig heller, & tack är ett ord man absolut inte ska använda!
Ibland blir man bara så trött....
Tur att det åtminstone finns några guldkorn, en liten flicka kom fram imorse & frågade försynt: "Må man ligge i stolerne?", för hon ville krypa upp i lobbysofforna & kolla på barnprogrammet på TV. Eller de små amerikanska flickorna som lärt sig säga tack på svenska för de blev så glada för leksakerna jag gett dem.
Tyvärr är de inte så många....


Kommentarer
Postat av: M

Det är underbart att slippa de dumma kunderna!!! Jag saknar dem inte ett skit! Inte chefen heller!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback